معاون توسعه کالاو خدمات وزارت جهاد کشاورزی:

 200 میلیارد دلار اعتبار برای بسته حمایتی توسعه صادرات

معاون توسعه کالاو خدمات وزارت جهاد کشاورزی گفت : امسال 200 میلیارد دلار اعتبار برای بسته حمایتی از توسعه صادرات مصوب شده است که در ماه آینده 50 درصد این مقدار جذب خواهد شد.

 200 میلیارد دلار اعتبار برای بسته حمایتی از توسعه صادراتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مودودی معاون توسعه کالاو خدمات وزارت جهاد کشاورزی در سومین همایش ملی بهره وری محصولات کشاورزی و سیب زمینی تصریح کرد: متقاضیان می توانند در بانک اطلاعاتی سازمان توسعه صادرات نام نویسی کنند و مستندات خود را اراده دهند تا بتوانند از این ظرفیت بهره گیرند.

 رئیس اتاق بازرگانی استان همدان هم گفت : سالانه 5میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می شود.

زبردست با بیان اینکه میانگین تولید سیب زمینی 32 تن در هکتار است که به لحاظ آب مصرفی رقم مناسبی نیست گفت : باید تلاش کنیم با مصرف یک متر مکعب آب ، 5 کیلوگرم سیب زمینی تولید شود .

وی تشکیل انجمن ملی تولید کنندگان سیب زمینی ایران را ضروری ارزیابی کرد و گفت: باید این تشکل، تخصصی و هدفمند مشکلات را حل کند و تولیدکنندگان و صادرکنندگان با خرد جمعی راهکارهای مناسبی برای ارتقای کیفیت تولید و بسته بندی بیابند.

 رییس انجمن ملی تولید کنندگان سیب زمینی کشور نیز گفت: این انجمن برای پیوند بین صاحبان صنایع، صادرکنندگان و بهره برداران فعالیت خود را آغاز کرد و قصد دارد خلاء بین صادرات، صنعت و تولید را از بین ببرد.

آقای نیازی افزود: با توجه به بحران آب در کشور، مباحث بهینه کردن مصرف آب، پایداری تولید و حفظ اشتغال، امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از دانش روز نیز مدنظر است.

وی با بیان اینکه، انجمن ملی تولید کنندگان سیب زمینی با 130 نفر عضو برای اجرای سیاست های تامین امنیت غذایی تلاش می کند، گفت: حفظ پایداری تولید در کشور با اجرای روش های بهبود مصرف آب و اجرای سیستم نوین آبیاری، استفاده از ماشین آلات مدرن، ارقام جدید بذر با طول رشد کمتر، و زمان بندی کشت امکان پذیر است.

 رییس کمیسیون آب و محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه تعداد دشت های ممنوعه از 22 دشت در اوایل دهه 50 به 320 دشت ممنوعه رسیده و میزان استفاده از آب تجدیدپذیر در ایران بیش از 80درصد و در جهان 9درصد است گفت : این به دلیل سیاست های غلط در گذشته برای استفاده حداکثری از منابع و امکانات و خودکفایی تا اویل دهه 90 بوده است .

شریعتمدار افزود: در برنامه ششم توسعه، صرفه جویی 6 درصدی در بخش کشاورزی پیش بینی شده است که کشاورزان باید در طول برنامه ششم با تکیه بر سیستم های آبیاری نوین، ارقام اصلاح شده و اقدامات زیربنایی در مصرف آب 30 درصد صرفه جویی کنند.

سومین همایش ملی بهره وری محصولات کشاورزی و سیب زمینی ، با شرکت 24 استان کشور به مدت دو روز به میزبانی شهرستان بهار برگزار می شود.

انتهای پیام/ش.و

برگزاری همایش ملی بهره وری محصولات کشاورزی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.